De eerste drie werkdagen - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu De eerste drie werkdagen - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu

De eerste drie werkdagen

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Oktober 2012 | Australië, Bunbury

De eerste drie werkdagen zitten erop. De eerste werkdag was een kleine opleiding-dag. Ik heb Kate, mijn begeleidster mogen ontmoeten en ze is erg aardig. Ik word opgeleid door Charlotte en Hannah, die al drie maanden samenwerken en deze week en volgende week vertrekken. Ik heb in 1 dag een spoedcursus gehad. Voornamelijk hoe ik de gegevens in een programma genaamd finbase moet invoeren. Hier voer je elke sighting in, een sighting is dat je een keer dolfijnen hebt gezien. Allerlei gegevens worden dan genoteerd en die moeten uiteindelijk in het programma komen te staan.

Op dag twee was het weer goed genoeg om de boot op te gaan. Normaal ben je met vier personen op de boot, vandaag een uitzondering want we waren met vijf. Thekla, een student die studeert voor vertaler, komt hier ook stage lopen. Ze komt hier zogenaamd om beter Engels te leren en de universiteit heeft blijkbaar dit goedgekeurd. We hebbent tijdens de eerste dag acht keer dolfijnen gezien :)

Op dag drie gingen we weer de boot op. Dit keer gingen we naar backbeach. Ik moet de dolfijnen van backbeach leren herkennen. Dit was ook Hannah's laatste dag en ze wilde er een mooie dag van maken, nou dat is zeker gelukt. Na een uur varen zagen we wat glinsteren in de verte, we wisten niet zeker of het dolfijnen waren. Na dit uitgesloten te hebben dacht Kate dat het een haai was. Dus we zetten de boot stil en bleven rustig wachten, anders zou de haai schrikken en zouden we hem niet meer zien. Hier zitten voornamelijk hamerhaaien, dus het is wel cool om er eentje te zien. Na een paar minuten niks vernomen te hebben begint Kate te schreeuwen, we schrikken allemaal en kijken haar kant op. Wat blijkt? Het was geen hamerhaai of zeeschidlpad, maar een zeeleeuw! En hij ligt zo naast onze boot, met zijn kop op, en staart hij ons nieuwsgierig aan. Ongelooflijk! Hij lag gewoon naast ons en keek een paar keer naar ons en vertrok weer. Als een gek hebben we foto's gemaakt.

Na dit gehad te hebben zagen we opeens walvissen in de verte! We wisten niet zeker welke walvissen dit waren, dus gingen we erop af. Het bleken bultruggen te zijn, een moeder en een kalf. Na hun geobserveerd te hebben zagen we dolfijnen, dus gingen we weer achter de dolfijnen aan. Toen we deze sighting hadden gedaan zagen we de bultruggen opeens het water uitspringen in de verte. Prachtig! Ik heb dit eerder alleen nog maar gezien wanneer ik documentaires keek, maar nu zag ik het eindelijk in het echt.

Daarna vervolgde we onze route en was de boot om drie uur ' s middags uit het water. Ik moet ook leren wat ik moet doen om de boot op de trailer te krijgen en hoe ik de boot schoon moet maken, daarna de data invoeren etc. Het enige probleem is dat Hannah en Charlotte zo op elkaar zijn ingewerkt dat ze het lastig vinden om werk aan mij over te laten. Terwijl ik het wel moet leren! Daarnaast, als ik een foutje maak wordt ik gelijk door ze op mijn vingers getikt en nemen ze het werk meteen over. In plaats dat ze het mij nou laten doen en mijn fout laten herstellen mag ik gelijk niks meer doen. Erg vervelend!

Hannah vertrekt morgen en Charlotte over een week. Ik hoop dat de meiden daarna gezelliger worden, want tot nu toe zijn ze erg op elkaar ingesteld en kan ik niet echt contact met ze krijgen.

Verder was het dus een mooie dag vandaag! Morgen gaan we weer op de boot, ben benieuwd wat we dan gaan tegenkomen.

Ik ben bezig met de foto's!

  • 05 Oktober 2012 - 13:41

    Welmoed:

    Hey Kim!

    Ontzettend leuk dat je al zoveel hebt gezien in één bootdag:P! dat duurde bij mij een half jaar!
    Jammer dat de meiden zo zijn maar als er nieuwe mensen komen dan moet jij het hun leren dus dan komt dat wel goed:)!

    Veel succes!

    Groetjes,

    Welmoed

  • 05 Oktober 2012 - 14:12

    Esther:

    Hee Kim!

    Wat klinkt dit super gaaf! Je ziet idd wel eens documentaires maar in het echt beleven lijkt me zoooo vééél mooier! Geniet er van en hopelijk bij het volgende verslag foto's!

    Liefs Esther

  • 05 Oktober 2012 - 16:21

    Joell:

    Hey moppiedroppie,

    Wat gaaf om te lezen dat je een zeeleeuw hebt gezien, wat moet dat een bakbeest zijn geweest. En dat tie jullie ook zo aan zat te staren, echt van:'' Wat doen jullie hier?'' En daarna ook nog walwissen(Bultruggen), een moeder met een kalf, echt amazing, ben zóóóó benieuwd naar de foto's....maar ik wacht rustig af! En wat een luckygirl you are dat je zoveel dolfijnen al hebt gezien, want daar kwam je tenslotte voor. Jammer om te lezen dat die twee meiden zulk gedrag vertonen tegenover jou, want dan verdien je niet. Jij moet er idd ook van leren en als je werk steeds overgenomen wordt, lukt dat uiteraard niet. Heb je het al aangegeven aan ze of wacht je tot ze vertrokken zijn? Blijf de eer altijd aan jezelf houden en ik zal voor je duimen dat je de rest van je stageperiode kan doorbrengen met de nieuwe stagiaire en je veel plezier zal hebben, want dat is heel belangrijk. Ben nieuwsgierig naar je volgende ''blog'', want vind het supertof om te lezen wat je allemaal tot nu toe al gezien hebt...wat komt er nog meer Kim? :P haha!

    XXX <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6055

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 06 Januari 2013

Werken bij het Dolphin Discovery Centre in Bunbury

Landen bezocht: