De eerste twee weken - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu De eerste twee weken - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Oktober 2012 | Australië, Bunbury

Ik ben alweer bijna twee weken in Australie, het voelt eerder als vijf dagen. Ik ben nu gewend aan het leven hier en het werk op kantoor. Op dit moment heb ik de kamer alleen (en dat is erg fijn), eerst deelde ik dit met Charlotte, maar die is donderdag terug naar huis vertrokken na drie maanden Bunbury.

Afgelopen weekend zijn we met Charlotte, Thekla en een vriendin van Thekla (genaamd Fern) naar Margareth River gereden. Thekla heeft sinds kort een auto, dus dat komt mooi van pas. We zouden naar de chocolade fabriek gaan. De rit was anderhalf uur, maar die vloog voorbij. We zijn tijdens onze reis naar Margarth River voorbij Cowaramup, een echte stad voor Hendrik, want het stadje staat vol met koeien! Alles is daar koe, koeien beelden, nepkoeien die net echt lijken en echte koeien. Ze schijnen daar zelfs een gouden koe te hebben. Heel apart, maar wel lachen. In Margareth River hebben we het bezoekerscentrum bezocht voor informatie, nog ff langs een fudgewinkel gegaan en reden toen richting chocoladefabriek. Het was alweer middag en besloten onderweg te stoppen voor lunch op een prachtig strand! Nadat we onze tassen uit de auto hadden en van plan waren naar het strand te lopen bleken we diep in de problemen te zitten. Thekla had alle deuren op slot gedaan en de kofferbak dicht gegooid, maar haar autosleutels lagen nog in de kofferbak! Dat betekende dus, dat we niet meer in de auto konden komen en letterlijk waren gestrand. Met alle macht hebben we geprobeer om de auto open te krijgen. Geprobeerd de ramen naar beneden te schuiven, geprobeerd om het slot open te krijgen met een haarklemmetje, niks werkte. Het leek letterlijk alsof we de auto wilden stelen, twee jongens (Robin en Joe) stopten hun auto toen ze onze pogingen zagen en gingen helpen. Even later hielp ook een Australische man, na een half uurhebben we de auto open gekregen! :D De Australische man moest ervandoor en we hebben Robin en Joe gevraagd om mee te lunchen op het strand als dank. Robin en Joe komen uit Engeland maar werken in Perth, en waren een paar dagen op rondreis. Het strand was ongelooflijk mooi! Voordat we het wisten was het alweer vier uur, en we wilden nog steeds naar de chocolade gabriek. We hebben Robin en Joe gedag gezegd en hebben nog snel de chocoladefabriek bezocht. Daar heb ik een heerlijke milshake gedronken en veel gratis chocolade gegeten! (A)

De volgende dag gingen we naar een wijnproeverij. Toen we dit bezocht hadden wilde Thekla ons een bijzondere plek laten zien, en dat was het zeker ook. We reden in niemandsland en achter een rotonde verscheen een geheel kabouterdorp. De bosjes stonden vol met kabouters! Duizenden kabouters waren daar uitgestald. Het was werkelijk ongelooflijk. Gnomesville heet het en het ligt in Ferguson Valley. Ik keek mijn ogen uit. Mensen over de gehele wereld hebben daar hun kabouter neergezet. Er was zelfs een kabouter gevangenis. Het is een prachtige plek!

Nadat het weekend voorbij was heb ik de hele week achter de computer gezeten en geprobeerd om dolfijnen te identificeren. Gisteravond was een bbq georganiseerd voor de vrijwilligers en het was erg gezellig! Dit weekend regent het, dus ik zal geen uitstapjes maken dit weekend. Maandag is er misschien weer bootwerk :)

Ik heb eindelijk fotoᷰs gemaakt van mijn kamer, dus die kunnen jullie nu ook zien. Dit was het weer voor nu, over een week zal ik een nieuw verslag schrijven.

  • 13 Oktober 2012 - 17:49

    Hendrik:

    Koeienstad! Geloof dat ik beter het vliegtuig naar Perth kan pakken straks dan naar Melbourne ;-) haha... Maar mooi verhaal :D Tot op skype!

  • 14 Oktober 2012 - 16:13

    Marten & Jantsje:

    Hoi Kim,
    Leuk ook om jou ervaringen in het verre Australie te volgen. Geweldig wat je allemaal al hebt gezien en meegemaakt in zo'n korte tijd. Dolfijnen zijn echt fascinerende dieren, super om die van zo dichtbij te observeren. We wensen je veel succes en plezier daar down-under!
    Groetjes uit Zeewolde.

  • 17 Oktober 2012 - 20:42

    Peter:

    He Aussie,

    Inmiddels al Lemoncurd geprobeerd want zo te merken raak je langzamerhand al aardig ingeburgerd. Gnomesville heb ik op Youtube gezien dat is zeker apart om te zien, staan er al tuinkabouters uit Almere? Daar moet je anders wel even voor zorgen voordat je weg gaat uit Bunbury, Gnomesville achterlaten zonder Almeerse tuinkabouter dat kan niet. Nou Kim blijf schrijven over je leuke ervaringen en belevenissen in Australie en ik ben benieuwd naar je foto’s.
    Groetjes uit Almere















  • 17 Oktober 2012 - 22:14

    J Van T Hul Van Ittersum:

    Hallo Kim hier een levens teken uit Koudum,ik volg met belangstelling je reis ,je hebt al wat van de omgeving gezien dat vind ik leuk om te volgen .ben je al achter de dolfijnen aan geweest.Zit je in de stad of op het platteland / groetjes van beppe uit Koudum .

  • 18 Oktober 2012 - 03:09

    Kim:

    Hoi Beppe,

    Ik heb al heel veel dolfijnen mogen zien :) Ik zit in een klein stadje, genaamd Bunbury

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 6054

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 06 Januari 2013

Werken bij het Dolphin Discovery Centre in Bunbury

Landen bezocht: