Week 10: hamerhaaien en zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu Week 10: hamerhaaien en zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu

Week 10: hamerhaaien en zwemmen met dolfijnen

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 December 2012 | Australië, Bunbury

Over bijna twee weken vlieg ik naar Melbourne en dat betekent dat mijn vrijwilligerswerk hier er bijna op zit. De 20ste van December wordt waarschijnlijk de laatste dag, want Kate vliegt zelf de 21ste naar haar familie.

Deze week hadden we raar weer in West-Australie. De ene dag is het bloedheet en de andere dag stormt het. We hebben wel voor het eerst in onze shorts op de boot gezeten! Dat was heerlijk en dan merk je dat de zomer is begonnen. Die dag hebben we ook zeven hamerhaaien gezien! Het is een raar gezicht om ze te zien zwemmen door het water.

Maandag hebben Virginie en ik een zwemtour gedaan. We hebben dus gezwommen met wilde dolfijnen! Ontzettend gaaf was dit. Als onderzoekers komen we al dicht bij de dolfijnen omdat de dolfijnen langs de boot zwemmen en regelmatig ons ff aankijken, maar om met ze in het water te zijn is een hele andere beleving. Het is gaaf om de dieren die je nu al bijna drie maanden bestudeerd van zo dichtbij te zien. Ik heb een paar filmpjes kunnen maken, allemaal van maar een aantal seconden waarop je de dolfijn onder water voorbij ziet zwemmen, op een armlengte van mij vandaan. De zwemtours van DDC zijn erg dolfijnvriendelijk. Ze gooien je niet bij de dolfijnen in het water, maar een eindje verderop. De dolfijnen mogen zelf bepalen of ze een kijkje willen nemen of niet. Gelukkig hadden ze interesse!

Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Het is fijn om te horen dat Kate het jammer vind dat ik wegga. Ze zegt dat ik goed ben in dit werk. Krista, een andere MUCRU onderzoekster, neemt het werk van Kate tijdelijk over. Ze zei ook tegen mij dat ze wilde dat ik bleef, zodat ik haar kon ondersteunen. Ze krijgt nu een spoedcursus zodat ze het werk kan overnemen. Ik zou best willen blijven, maar dan natuurlijk wel voor een leuk salaris  Krista zei: ja Ik moet me baas maar mailen dat zonder jou he t een ramp wordt. Helaas zit tijdelijk werk hier er niet in, want er zijn al vrijwilligers ingepland. Dat is natuurlijk veel goedkoper!

Afgelopen zondag was er een kerstparade in Bunbury. Len (hoofd vrijwilligsters) vroeg of we wilden helpen. Helaas konden we niet veel doen dus hebben we de parade bekeken. Dolphin Discovery Centre leende de onderzoeksboot en deed mee met de parade. De boot reed mee op zijn trailer, geheel versierd met kerstdecoraties! Het was een geinige parade. Veel bedrijven deden mee en het is eigenlijk om de lokale bedrijven en brandweer te promoten. Dansclubs en vele andere vereningen reden mee. Alle autos en boten waren versierd :) Ik heb de hele parade gefilmd. Het was leuk om mee te maken. Bunbury is al geheel in de kerstsfeer!

Ook is Lonneke hier voor een paar dagen, een Nederlandse. Zij heeft voor MUCRU een stage gedaan en schrijft in Perth haar verslag. Zij doet een opleiding op de wel bekende hogeschool voor mij: van Hall Larenstein. Het is fijn om zo nu en dan weer NL te kunnen kletsen :)

Gisteren heb ik eindelijk de look-out tower bezocht van Bunbury. Prachtig uitzicht! Het is leuk om te kunnen zien hoe je met de boot vaart en hoe alles met elkaar verbonden is. Bunbury ligt gelegen op een prachtige plek.

De komende 2 weken staan er weer een aantal bootdagen op de planning en hopelijk nog een laatste zwemtour! Als afscheid ;)
Meer fotos komen nog, ik heb nog niet alle fotos op de computer staan. Dat doe ik dit weekend! :) Over precies een maand kom ik aan in Nederland, dat zal wel weer ff wennen zijn!


  • 09 December 2012 - 18:21

    J Van THul Van Ittersum:

    Hallo Kim ik heb net je laatste verslag gelezen ,hartstikke leuk al die belevenissen .Maar helaas het eind is haast al in zicht ,dus geniet maar fijn van de laatste weken En nog een hele fijne vacantie met Hendrik erbij groetjes van ,beppe Koudum

  • 10 December 2012 - 20:26

    Tryntje:

    KIM!!!
    Wat weer een heerlijk verhaal.
    Ben wel een beetje jaloers op je, wij hadden hier vorige week de eerste sneeuw! HElaas nu allemaal alweer weg door de regen. Kerstboompje staat alweer in de kamer en de sinterklaaskado's hebben ook allemaal hun plekje gekregen. Er liggen nog 2 chocoletters voor jou en hendrik (van beppe) in de kelder... We doen heel hard ons best om ze te bewaren voor jullie... Dus als je weer terug bent moet je maar snel een keer in Mirns komen!! kunnen we ook al je fotos en verhalen bekijken/horen. En nu straks eerst lekker met Hendrik Australie in, heeeel veeel plezier meid en tot volgend jaar!
    Gr vanuit Groningen Tryntje

  • 12 December 2012 - 14:25

    Wabe Albada:

    Hallo Kim; Heel fijn om je verslagen en foto's te volgen, zo te zien bevind je je daar wel in een hele mooie [natuur]wereld.Geniet er nog maar lekker van. Nadien een mooie vakantie met Hendrik toegewenst.
    We wensen je nog een mooie tijd toe,fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling.
    Groet van Wabe en Aaltje uit Frieschepalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 6049

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 06 Januari 2013

Werken bij het Dolphin Discovery Centre in Bunbury

Landen bezocht: