Week 8 en 9: kamperen en Rottnest Island - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu Week 8 en 9: kamperen en Rottnest Island - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu

Week 8 en 9: kamperen en Rottnest Island

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 November 2012 | Australië, Bunbury

Vorig reisverslag schreef ik over ons kampeerweekend dat niet is doorgegaan vanwege het slechte weer. Het weekend daarop zijn we gegaan! Met een groepje van zes (Tom, Luca, Haley, Mitch, Virginie en ik) gingen we een nachtje kamperen in Busselton om daar het weekend door te brengen. Zaterdagmiddag vertrokken we. James moest werken maar was wel zo vriendelijk om ons naar Busselton te rijden. Dat is ongeveer een half uur rijden vanaf Bunbury. Daar checkten we ons in en vonden een kampeerplekje. Niet de beste plek! De camping is helemaal niet afgebakend met hekken, iedereen kan zo het terrein oplopen. We zaten precies aan de weg. Gelukkig hielden we onze tassen in de kisten van Mitch, die op slot zijn en die ingebouwd zijn op zijn pick-up. Nadat we de tenten hadden opgezet gingen we zwemmen. Het strand was vijf minuten lopen en het was een prachtig strand! Haast geen mensen te bekennen en het water was helder en niet koud. Heerlijk gezwommen daar! Mitch had zijn surfboard mee, dus dat was ook lachen. Daarna nog lekker in de zon gelegen. Na het zwemmen gingen we ons klaarmaken voor een bbq. Ze hadden daar een heel leuk park voor de kinderen met genoeg bbq plekken! Na de bbq gingen we vissen op de beroemde Busselton jetty (steiger). Deze is 2,5 km lang. Het was alweer donker en het werd dus een soort van nachtvissen. Helaas hebben we niks gevangen. Op het eind hebben we de Busselton Jetty helemaal afgelopen en zijn we naar de tenten gegaan om te slapen.

De volgende ochtend hebben we de markt bezocht. Daar een heerlijk broodje ei met bacon gehaald voor ontbijt. Daarna wisten we niet zo goed wat we moesten doen. Virginie en ik wilden graag cape Naturaliste zien. Gelukkig was Mitch daar om ons te brengen met zijn auto en om ons de mooiste plekjes te laten zien. De anderen waren de stad ingegaan. Na heel wat mooie fotos besloten we naar huis terug te keren. Er was alleen 1 probleem, we hadden maar 1 auto en die had plek voor 3 personen. James moest werken dus die kon ons niet ophalen. Nadat we een munt hadden opgegooid moesten Tom, Haley en ik per bus. Maar dat is geen probleem! Het is een zeer luxe busrit :) Voordat we het wisten waren we alweer in Bunbury.

We hebben eindelijk een keer een transect gedaan in Busselton. Het water daar is zo helder! Maar helaas hebben we geen dolfijn gezien.

Maandagochtend had Kate een interview voor haar USA visum. Ze gaat vier maanden naar Amerika om daar lessen te volgen. Omdat ze toch in Perth moest zijn hebben we er een leuk weekend van gemaakt. We hadden besloten om Rottnest Island te bezoeken. Een eiland vlakbij Perth en Fremantle. Het eiland is ooit ontdekt door een Nederlander, Willem van Vlamingh. Hij noemde het eiland rotte-nest (rattennest) omdat hij er grote ratten vond. Eigenlijk zijn het geen ratten, maar Quokkas. Een buideldier. Het lijkt op een kruising tussen een rat en kangoeroe. We hebben ze meerdere keren op het eiland gezien en ze zijn absoluut niet bang voor mensen en komen je graag onderzoeken om te zien of je eten bij je hebt. Onderweg naar Fremantle zagen we veel wilde kangoeroes!

Om naar Rottnest te komen moesten we per veerboot (die belachelijk duur is) en hebben we fietsen gehuurd. We hebben het hele eiland afgefietsd, wat prachtig is, want Rottnest is een prachtige locatie! Op het eind zijn we gestopt om even te relaxen op 1 van de strandjes en even later een cafe bezocht om wat te drinken. Daarna zjin we op de veerboot gestapt terug naar Fremantle, waar Rene, Virginie en ik een hostel hadden geboekt. We zijn uit eten geweest bij Outback Jacks, een steakrestaurant en hebben daarna de stad Fremantle onderzocht. Het is een zeer gezellige stad met genoeg cafe's en uitgaans mogelijkheden.

De volgende ochtend kreeg Rene de kans om op de boot te gaan met andere team members van MUCRU. Virginie en ik zijn de binnenstad nog ff ingegaan en hebben wat souvenirsshops bekeken. Daarna hebben we de bus gepakt naar Murdoch University. Daar zouden we elkaar weer ontmoeten want Kate moest daar zijn voor een bespreking. De universiteit daar is heel anders als hier. Het is veel groter en ruimer opgezet dan de Wageningen University; ze hebben zelfs een klein winkelcentrumpje voor studenten waar ze tweede hands boeken kunnen halen en nieuwe boeken kunnen kopen, een grote ruimte met verschillende restaurants en zelfs een reiswinkel waar ze vliegtickets kunnen boeken. Na dit alles gezien te hebben, hebben we gelunched met andere MUCRU members en zijn toen weer naar huis gereden.

Veel beleefd dus deze weken. Rene vertrekt zaterdag weer naar huis, naar Denemarken. Zijn tijd hier zit erop. Dit weekend komt er een nieuwe stagiaire en dit weekend is ook het begin van de zomer! En dat merk je wel :) Het wordt een stuk warmer, alhoewel deze week het veel zal regenen.

Nog maar vier weken te gaan! Of nouja, 3,5 week. Erg raar, want de weken vliegen voorbij!

• 27 November 2012 - 10:43

Esther:

Hee Kim!

Zoals je zelf al zegt: veel beleefd. Dit is ook in je verhaal terug te lezen.
    Je ziet heel veel daar, op veel verschillende manieren.
    Gaaf om mee te maken, de tijd zou wel vliegen?!

Nog heel veel plezier je laatste 3,5 week.

Liefs Esther

• 27 November 2012 - 11:06

Joell:

Hoi mop,

Wat vliegt de tijd inderdaad!! Maar je haalt er wel alles uit wat erin zit. Kamperen, naar het rattennest (bijzonder dat het eiland ontdekt is door een Nederlander), vissen op een steiger van 2.5km lang! Echt cool lijkt mij dat! Jammer dat jullie niks gevangen hebben, maar is volgens mij een hele ervaring! En er komt weer een nieuwe stagiaire! Je hebt ook weer heel wat mensen leren kennen.. :D Geniet nog maar lekker van het warme meein Australië..bij jou wordt het steeds warmer, maar hier wrdt het steeds kouder...brrr!! Nou nog 3.5 week te gaan, maak er nog wat moois van en blijf schrijven hé! Ik ga nu je foto's bekijken!!

Tot snel,

xxxx