Paardenranch, walvissen en een conferentie - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu Paardenranch, walvissen en een conferentie - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Kim Haar - WaarBenJij.nu

Paardenranch, walvissen en een conferentie

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Oktober 2012 | Australië, Bunbury

Ik zit alweer in week drie van mijn avontuur. Over twee dagen loop ik hier nog maar twee maanden stage, want 20 december is mijn laatste dag.
Afgelopen zondagochtend heb ik geholpen met de beach clean-up. Het is een landelijke actie waarbij mensen vrijwillig het strand schoon maken om zo de natuur te beschermen. Het Dolphin Discovery Centre regelde zo een ochtend en omdat ik verder geen plannen had ben ik gaan meehelpen. Ontbijt werd geregeld, lekkere broodjes met ei en bacon! Ik kwam in gesprek met Natasha, een vrijwilligster uit Engeland, die ik eerder had ontmoet met de barbeque. Ik kwam daarna aan de praat met Kathleen, een andere vrijwilligster die in de buurt van Bunbury woont, en daarna nodigde ze mij uit om mee te gaan naar haar " farm" . Ze heeft een paardenhouderij. Thekla, Britta en Natasha waren al uitgenodigd en nu ging ik ook gezellig mee.

Kathleen woont werkelijk op een heerlijke plek. Ze is 54 en nu al met pensioen. Ze heeft haar huis zelf gebouwd en heeft 100 acres aan grond. Ze gaf altijd paardrijles maar nu is ze gestopt. Ze had 45 paarden maar de meeste zijn nu verkocht of worden verhuurd, ze staan nog wel allemaal op haar grond. Achter haar stallen is de " bush". Hier komen altijd wilde kangoeroes. Toen we aankwamen hebben we eerst de paarden gevoerd. Dit doet ze altijd met haar oude kleine pick-up en we mochten achterin op de strobalen zitten. Erg leuk! We reden zo door haar paardenhouderij heen en gingen ook door de bush. We zijn uitgestapt en ze zei dat ze hier altijd kangoeroes zag. We gingen dus op jacht naar de kangoeroes, vooral omdat Kathleen het niet oke vond dat ik er nog geen eentje hebt gezien en na een kleine tijd zoeken zagen we er gelukkig eentje! Dat was mijn eerste wilde kangoeroe :)

Daarna zijn we ff wezen lunchen en vertelde ze over de vogels die op haar grond te zien zjin. Waaronder de kookaburras! Deze vogels heb ik nog nooit in het wild gezien. Toen we het net over de kookaburras hadden hoorden we gelach. Ze worden ook wel de lachende kookaburra genoemd omdat het altijd lijkt of ze lachen. Juist op dat moment zat er twee kookaburras in de bomen! Echt een prachtig gezicht!

Daarna mochten we nog ff op haar paard rijden. Na zes jaar niet meer paardgereden te hebben was het echt heel leuk om weer even paard te rijden! Daarna hebben we daar gegeten en zijn toen weer naar huis gegaan. Het was een zeer geslaagde dag.

Daarna ben ik twee dagen op de boot geweest. We zagen beide dagen erg weinig dolfijnen, raar genoeg. Gelukkig zagen we wel weer bultruggen! :D Een moeder en een kalf waren vlakbij de boot. Het was weer een geweldig gezicht.

Vandaag komt Virginie, de nieuwe stagiaire aan. Morgen ga ik samen met vele andere van het dolphin discovery centre naar een conferentie, met als onderwerp eco-tourisme. Kate gaat daar een presentatie geven over hoe belangrijk onderzoek kan zijn als het gaat om dierpopulaties die te maken hebben met tourisme. Tourisme kan er voor zorgen dat dierpopulaties verminderen, met als gevolg dat dierpopulaties geheel kunnen verdwijnen uit bepaalde gebieden. Oliver, een andere PhD Student verteld daar ook zijn verhaal en komt een week op kantoor helpen. Hij heeft berekend dat over 100 jaar er geen enkele dolfijn meer zal zijn langs de kust van Bunbury, omdat Bunbury nou eenmaal te groot wordt, voornamelijk de industrie.

Verder is er zaterdag de open dag. We gaan dan bezoekers informeren over ons werk, het schijnt dat er heel veel mensen komen, dus het wordt denk ik een leuke dag :D

Meer daarover in een andere blog.

Nu ik op kantoor zit kan ik eindelijk wat fotos van mijn kamer uploaden :) Kunnen jullie die ook eindelijk zien.

  • 18 Oktober 2012 - 18:06

    Tryntje:

    living the good life!

  • 18 Oktober 2012 - 18:07

    Joell:

    Hey lieve Kim,

    Wat onwijs leuk om steeds jouw blog te lezen, je bent er echt goed in....zou je hier niet iets mee willen doen? Haha. Leuk om te lezen dat je naar een paardenfarm bent geweest, na zoveel jaar eindelijk weer een paard bereden, voelde vast raar in het begin ;). Je eerste wilde kangeroe en die lachende vogels, zou dat graag willen horen. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe stagiaire is en hoe interessant de conferentie was! De foto's zijn leuk om te zien, maar je hebt er vast meer....toch?! haha

    Ik kijk uit naar je volgende blog!

    XXX

  • 24 Oktober 2012 - 16:00

    Sharon:

    Heb net even de paar blogs gelezen die ik had gemist en het klinkt allemaal ontzettend gaaf! Wat een bijzondere ervaring moet je stage zijn en je maakt wel hele bijzondere dingen mee (de bultruggen! de chocoladefabriek! Kabouterdorp!). En de foto's zien er ook leuk uit, heb heel hard moeten lachen om de kaboutergevangenis ;)
    -xxx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 6042

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 06 Januari 2013

Werken bij het Dolphin Discovery Centre in Bunbury

Landen bezocht: